Кафедра Інформаційно-мережної інженерії

Мова:

Системний адміністратор

 Системний адміністратор (сисадмін, системник або system administrator, systems administrator)  вперше як професіонал став відомий у 1980 році, тобто з того часу, коли американське військове відомство створило першу у світі комп’ютерну мережу.

Жодна компанія, комп’ютерний парк якої складається більш ніж з однієї машини, не може існувати без системного адміністратора. Головне його завдання створення, настроювання та підтримка внутрішньої комп’ютерної мережі фірми. Сюди може входити: настроювання апаратного і програмного забезпечення; інсталяція, конфігурація серверів і робочих станцій під управлінням різних ОС сімейств Windows і Linux, відмовостійких рішень, інфраструктурних елементів; обслуговування офісної комп’ютерної техніки та внутрішньої АТС; тестування апаратного забезпечення; настроювання робочих станцій, мережного устаткування; забезпечення інформаційної безпеки; організація резервного копіювання; організація віддаленого доступу; підтримка користувачів; проведення закупівель нового апаратного і програмного забезпечення.

Типові обов’язки системного адміністратора:

  • підготовка й збереження резервних копій даних, їх періодична перевірка й знищення;
  • встановлення й конфігурування оновлень операційної системи і прикладного програмного забезпечення;
  • встановлення й конфігурування нового апаратного й програмного забезпечення;
  • створення й підтримка в актуальному стані файлу облікових записів користувачів;
  • підтримання інформаційної безпеки в організації;
  • документування своєї роботи;
  • усунення неполадок у комп’ютерній системі;
  • монтаж комп’ютерної техніки та визначення необхідності ремонту;
  • участь у проектуванні та монтажі локальної мережі;
  • участь у плануванні комп’ютерних систем та придбанні нової комп’ютерної техніки.

Наші студенти вивчають профільні та вибіркові дисципліни, які надають теоретичні основи та практичні навички роботи з програмними продуктами різного профілю, вивчають методи та засоби управління, безпеки інформаційних та платіжних систем, а також функціонування інфокомунікаційних мереж зв’язку, роботу з базами даних та серверним обладнанням. Зазначимо, що найчастіше наші студенти вже отримують перші запрошення до роботи сисадміном вже на третьому або четвертому курсі. В такому випадку їх найчастіше запрошують у якості помічников системних адміністраторів, при цьому вони постійно навчаються, отримуючи важливі практичні навики.

 

Навички, необхідні для роботи:

  • знання різних версій OS Windows, вміння їх налаштовувати та підтримувати, не завадить також володіння Linux;
  • здатність працювати з серверним ПЗ;
  • навик побудови локальних комп’ютерних систем та використання мережевих протоколів;
  • знання найпоширенішого прикладного програмного забезпечення залежно від напряму роботи компанії (1С, MS Office, Outlook);
  • розуміння пристрою апаратної частини ПК;
  • здатність усунути несправність;
  • технічна англійська.

Де працюють системні адміністратори?

Системні адміністратори у будь-якій компанії, де є локальні мережі.