Системний адміністратор
Системний адміністратор (сисадмін, системник або system administrator, systems administrator) вперше як професіонал став відомий у 1980 році, тобто з того часу, коли американське військове відомство створило першу у світі комп’ютерну мережу.
Жодна компанія, комп’ютерний парк якої складається більш ніж з однієї машини, не може існувати без системного адміністратора. Головне його завдання створення, настроювання та підтримка внутрішньої комп’ютерної мережі фірми. Сюди може входити: настроювання апаратного і програмного забезпечення; інсталяція, конфігурація серверів і робочих станцій під управлінням різних ОС сімейств Windows і Linux, відмовостійких рішень, інфраструктурних елементів; обслуговування офісної комп’ютерної техніки та внутрішньої АТС; тестування апаратного забезпечення; настроювання робочих станцій, мережного устаткування; забезпечення інформаційної безпеки; організація резервного копіювання; організація віддаленого доступу; підтримка користувачів; проведення закупівель нового апаратного і програмного забезпечення.
Типові обов’язки системного адміністратора:
- підготовка й збереження резервних копій даних, їх періодична перевірка й знищення;
- встановлення й конфігурування оновлень операційної системи і прикладного програмного забезпечення;
- встановлення й конфігурування нового апаратного й програмного забезпечення;
- створення й підтримка в актуальному стані файлу облікових записів користувачів;
- підтримання інформаційної безпеки в організації;
- документування своєї роботи;
- усунення неполадок у комп’ютерній системі;
- монтаж комп’ютерної техніки та визначення необхідності ремонту;
- участь у проектуванні та монтажі локальної мережі;
- участь у плануванні комп’ютерних систем та придбанні нової комп’ютерної техніки.
Наші студенти вивчають профільні та вибіркові дисципліни, які надають теоретичні основи та практичні навички роботи з програмними продуктами різного профілю, вивчають методи та засоби управління, безпеки інформаційних та платіжних систем, а також функціонування інфокомунікаційних мереж зв’язку, роботу з базами даних та серверним обладнанням. Зазначимо, що найчастіше наші студенти вже отримують перші запрошення до роботи сисадміном вже на третьому або четвертому курсі. В такому випадку їх найчастіше запрошують у якості помічников системних адміністраторів, при цьому вони постійно навчаються, отримуючи важливі практичні навики.
Навички, необхідні для роботи:
- знання різних версій OS Windows, вміння їх налаштовувати та підтримувати, не завадить також володіння Linux;
- здатність працювати з серверним ПЗ;
- навик побудови локальних комп’ютерних систем та використання мережевих протоколів;
- знання найпоширенішого прикладного програмного забезпечення залежно від напряму роботи компанії (1С, MS Office, Outlook);
- розуміння пристрою апаратної частини ПК;
- здатність усунути несправність;
- технічна англійська.
Де працюють системні адміністратори?
Системні адміністратори у будь-якій компанії, де є локальні мережі.